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    Reduktion von Kalorien

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    Kindchen

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    Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Kindchen am Mi Feb 25, 2009 12:10 am

    Die wohl bekannteste und weitverbreitetste Möglichkeit, abzunehmen.

    Und, natürlich, seinen Stoffwechsel auf die Dauer runterzubringen.

    Und geschwächt zu sein, launisch, fröstelnd, hungernd und Heißhunger zu bekommen.

    Nicht mein Ding!

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Gast am Mi Feb 25, 2009 12:12 am

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    Zuletzt von Leukathea am Mi Aug 26, 2015 11:15 am bearbeitet; insgesamt 1-mal bearbeitet
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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  fee_foret am Mi Feb 25, 2009 12:15 am

    Kindchen schrieb:Die wohl bekannteste und weitverbreitetste Möglichkeit, abzunehmen.

    Und, natürlich, seinen Stoffwechsel auf die Dauer runterzubringen.

    Und geschwächt zu sein, launisch, fröstelnd, hungernd und Heißhunger zu bekommen.

    Nicht mein Ding!

    Wenn man nicht unterhalb seines Grundumsatzes geht, bringt man weder seinen Stoffwechsel runter, noch muss man Hungern, oder hat sonstige "Nebenwirkungen".
    Klar, wenn man zu stark reduziert schon.
    Aber das trifft so oder so zu, ob man nun Kalorien zählt oder nicht.
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    Kindchen

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Kindchen am Mi Feb 25, 2009 12:23 am

    Hey fée, es war um der Kürze willen stark vereinfacht. Natürlich hast du recht.

    Vollständigkeitshalber müsste man noch hinzufügen:
    Stoffwechsel wird bei regelmäßigem Refeed ebensowenig runtergefahren.

    aber auch:
    Gefährlich, weil Lebensmittel nicht ihrer Qualität nach berücksichtigt werden.
    Unzureichend, weil die chemischen Wechselwirkungen im Körper unbeachtet bleiben.

    Beispiel: Ein gesunder, nicht durch leere KHs belasteter Stoffwechsel ist in der Lage, mehr Kalorien besser zu verstoffwechseln als ein belasteter, der schon von wenigen Kalorien Fett ansetzt.

    Nicht berücksichtigt werden beispielsweise auch Faktoren wie, dass die Lebensmittel eine Auswirkung auf die Darmflora haben, welche ihrerseits auch mitbeteiligt ist an dem Grad, wie das Essen verstoffwechselt wird.

    und so weiter

    Fazit: Kalorienlehre unzureichend, aber kann als Orientierungswert u.U. hilfreich sein.

    Meine persönliche Meinung: Kalorien gehören in die Physik!
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    fee_foret

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  fee_foret am Mi Feb 25, 2009 12:26 am

    Ja klar, wer nur Kalorienreduziert ohne auf eine gesunde Ernährung zu achten, stellt sich natürlich selbst ein Bein.
    Ich käme aber auch nie auf die Idee, einen Bigmac Menü am Tag zu essen und sonst nichts, weil das vllt auch 1200 kcal wären.
    Aber um sich gesund zu ernähren und abzunehmen muss man sicher einiges mehr berücksichtigen als nur die Kalorienzahl.
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    Kindchen

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Kindchen am Mi Feb 25, 2009 12:31 am

    Umgekehrt kann man die Kalorienzahl für eine gesunde Ernährung auch problemlos außer Acht lassen, finde ich.
    Aber in Sachen Diät sollte ich vielleicht doch besser darauf achten, am Tag ein Mindestmaß zu verzehren... *grübel*
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    Fairy

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Fairy am Do Feb 26, 2009 4:02 pm

    Hab gerade was interessantes im Netz dazu gelesen:

    Low-carb? Low-fat? Study finds calories count more

    LOS ANGELES - Low-fat, low-carb or high-protein? The kind of diet doesn't matter, scientists say. All that really counts is cutting calories and sticking with it, according to a federal study that followed people for two years. However, participants had trouble staying with a single approach that long and the weight loss was modest for most.

    As the world grapples with rising obesity, millions have turned to popular diets like Atkins, Zone and Ornish that tout the benefits of one nutrient over another.

    Some previous studies have found that low carbohydrate diets like Atkins work better than a traditional low-fat diet. But the new research found that the key to losing weight boiled down to a basic rule — calories in, calories out.

    "The hidden secret is it doesn't matter if you focus on low-fat or low-carb," said Dr. Elizabeth Nabel, director of the National Heart, Lung and Blood Institute, which funded the research.

    Limiting the calories you consume and burning off more calories with exercise is key, she said.

    The study, which appears in Thursday's New England Journal of Medicine, was led by Harvard School of Public Health and Pennington Biomedical Research Center in Louisiana.

    Researchers randomly assigned 811 overweight adults to one of four diets, each of which contained different levels of fat, protein and carbohydrates.

    Though the diets were twists on commercial plans, the study did not directly compare popular diets. The four diets contained healthy fats, were high in whole grains, fruits and vegetables and were low in cholesterol.

    Nearly two-thirds of the participants were women. Each dieter was encouraged to slash 750 calories a day from their diet, exercise 90 minutes a week, keep an online food diary and meet regularly with diet counselors to chart their progress.

    There was no winner among the different diets; reduction in weight and waist size were similar in all groups.

    People lost 13 pounds on average at six months, but all groups saw their weight creep back up after a year. At two years, the average weight loss was about 9 pounds while waistlines shrank an average of 2 inches. Only 15 percent of dieters achieved a weight-loss reduction of 10 percent or more of their starting weight.

    Dieters who got regular counseling saw better results. Those who attended most meetings shed more pounds than those who did not — 22 pounds compared with the average 9 pound loss.

    Lead researcher Dr. Frank Sacks of Harvard said a restricted calorie diet gives people greater food choices, making the diet less monotonous.

    "They just need to focus on how much they're eating," he said.

    Sacks said the trick is finding a healthy diet that is tasty and that people will stick with over time.

    Before Debbie Mayer, 52, enrolled in the study, she was a "stress eater" who would snack all day and had no sense of portion control. Mayer used to run marathons in her 30s, but health problems prevented her from doing much exercise in recent years.

    Mayer tinkered with different diets — Weight Watchers, Atkins, South Beach — with little success.

    "I've been battling my weight all my life. I just needed more structure," said Mayer, of Brockton, Mass., who works with the elderly.

    Mayer was assigned to a low-fat, high-protein diet with 1,400 calories a day. She started measuring her food and went back to the gym. The 5-foot Mayer started at 179 pounds and dropped 50 pounds to 129 pounds by the end of the study. She now weighs 132 and wants to shed a few more pounds.

    Another study volunteer, Rudy Termini, a 69-year-old retiree from Cambridge, Mass., credits keeping a food diary for his 22-pound success. Termini said before participating in the study he would wolf down 2,500 calories a day. But sticking to an 1,800-calorie high-fat, average protein diet meant no longer eating an entire T-bone steak for dinner. Instead, he now eats only a 4-ounce steak.

    "I was just oblivious to how many calories I was having," said the 5-foot-11-inch Termini, who dropped from 195 to 173 pounds. "I really used to just eat everything and anything in sight."

    Dr. David Katz of the Yale Prevention Research Center and author of several weight control books, said the results should not be viewed as an endorsement of fad diets that promote one nutrient over another.

    The study compared high quality, heart healthy diets and "not the gimmicky popular versions," said Katz, who had no role in the study. Some popular low-carb diets tend to be low in fiber and have a relatively high intake of saturated fat, he said.

    Other experts were bothered that the dieters couldn't keep the weight off even with close monitoring and a support system.

    "Even these highly motivated, intelligent participants who were coached by expert professionals could not achieve the weight losses needed to reverse the obesity epidemic," Martijn Katan of Amsterdam's Free University wrote in an accompanying editorial.

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Gast am Fr Feb 27, 2009 7:46 pm

    Wir bräuchten nen Thread zum Thema: "Die Fee-Diät" Wink

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    Re: Reduktion von Kalorien

    Beitrag  Gast am Fr Feb 27, 2009 8:36 pm

    hab ich mir auch gerade gedacht XD

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    Re: Reduktion von Kalorien

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